آموزشی هفت نکته که در هنگام خرید توالت فرنگی باید در نظر بگیرید:

هفت نکته که در هنگام خرید توالت فرنگی باید در نظر بگیرید:

در هنگام خرید توالت فرنگی علاوه بر طراحی ظاهری و زیبایی محصول نکاتی وجود دارد که می‌بایست مد نظر خریدار باشد، در این یادداشت به هفت مورد از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید توالت فرنگی می‌بایست توسط خریدار در نظر گرفته شود می‌پردازیم:

  • نکته اول - اندازه آکس: آکس فاصله لوله خروجی فاضلاب در کف توالت فرنگی از لبه پشتی آن است. این اندازه مهمترین عدد در نشان دادن اندازه توالت فرنگی و مناسب بودن آن برای فضای مدنظر خریدار برای نصب است. حتما قبل از اقدام به انتخاب و خرید توالت فرنگی اندازه آکس در محل نصب توالت فرنگی را اندازه بگیرید. برای آشنا شدن با نحوه اندازه گیری آکس به یادداشت "اندازه آکس در توالت فرنگی" مراجعه کنید.
  • نکته دوم - نوع تخلیه: روش تخلیه آب موجود در مخزن توالت فرنگی انواع مختلفی دارد. انواع مدل های تخلیه در بازار با نام های ریزشی، سوپر جت ، چرخشی (گردابی) شناخته میشوند. در هر مدل از توالت فرنگی بسته به اندازه و مشخصات فنی نوع تخلیه طراحی شده میتواند از دیگر انواع متفاوت باشد. حتما قبل از اقدام به خرید از فروشنده بخواهید تا شما را در این مورد راهنمایی کند.
  • نکته سوم - اندازه خروجی: اندازه لوله خروجی فاضلاب توالت فرنگی رابطه مستقیمی با سرعت عمل توالت فرنگی در تخلیه دارد. همچنین این اندازه باید با اندازه لوله فاضلاب کار شده در محل نصب توالت فرنگی تناسب داشته باشد. توصیه میشود قبل از خرید از لوله‌کش خود اندازه دقیق لوله خروجی را جویا شوید و همچنین در هنگام خرید از فروشنده بپرسید که آیا با توجه به اندازه لوله موجود در محل نصب آیا این مدل توالت فرنگی قابلیت نصب در محل مورد نظر را دارد یا نه؟
  • نکته چهارم - گارانتی و لوازم یدکی: به دنبال محصولی با خدمات پس از فروش مطمئن و لوازم یدکی موجود در بازار باشید. فرآیند تخلیه آب از مخزن توالت فرنگی توسط یک مکانیز شامل قطعات مختلف مکانیکی نصب شده در درون مخزن انجام میشود. این قطعات ممکن است به دلیل استفاده مکرر و یا کیفیت پایین آب لوله‌کشی استفاده شده در معرض فرسایش و خرابی قرار گیرند. علاوه بر آن درب نشیمن‌گاه توالت فرنگی جزو قطعاتی است که به علت استفاده مداوم احتمال خرابی بالایی را دارد. حتما در هنگام خرید دقت کنید که توالت فرنگی مورد نظر شما از نظر تامین قطعات یدکی جایگزین دارای حمایت شرکت تولید کننده است و همچنین از شرایط استفاده و مدت زمان گارانتی محصول اطلاع پیدا کنید.
  • نکته پنجم - حجم مخزن: هر چه حجم مخزن توالت فرنگی بیشتر باشد عمل تخلیه نیز آسانتر انجام میشود اما در عوض مصرف آب در هر بار عمل تخلیه بیشتر و همچنین صدای ایجاد شده در اثر عمل تخلیه نیز طولانی تر خواهد بود. معمولا میزان ظرفیت مخزن آب توالت فرنگی در کاتالوگ‌های منتشر شده توسط شرکت تولید‌کننده اعلام شده است. با انتخاب اندازه مخزن مناسب در مصرف آب صرفه‌جویی خواهید کرد.
  • نکته ششم - زمان تخلیه: زمان تخلیه آب درون مخزن بستگی مستقیم به حجم مخزن و نوع تخلیه آن دارد. اگر صدای ایجاد شده در هنگام تخلیه برای شما مهم است حتما در مورد زمان تخلیه مخزن توالت فرنگی سوال بپرسید.
  • نکته هفتم کیفیت لعاب: کیفیت لعاب تاثیری در عملکرد توالت فرنگی ندارد اما مهمترین نکته ظاهری در هنگام انتخاب و خرید است. لعاب با کیفیت باعث خواهد شد به مرور زمان و پس از شستشوی‌های متوالی توالت فرنگی همچنان درخشش و برق روز اول خود را حفظ کند. حتما به نکاتی که باعث افزایش کیفیت پوشش لعاب در توالت فرنگی می‌شود دقت کنید. وجود هر گونه موج، نقطه، یا لعاب نگرفتگی نشانه کیفیت پایین فرایند لعاب دادن به محصول است.